loading...

Thursday 20 July 2017

Filled Under:

Kisah Viral : “Abang Kalo Susah Nak Masuk, Sapulah Sikit Air Liur Kat Kepala Tu…” Akhirnya............


Seorang cikgu wanita yang tengah asyik mengajar mata pelajaran matematik di kelas 2 Mawar terhenti setelah melihat telatah seorang anak muridnya.
Dia melihat murid itu meludah atas tangan dan mengosok-gosokkan di kepalanya. Disebabkan perasaan yang penuh curiga dan pelik, cikgu itu terus pergi ke muridnya dan bertanya.
Cikgu: Ahmad, awak ni dari tadi cikgu tengo asyik meludah atas tangan dan terus kamu sapukan ke kepala…kenapa.?
Murid: Ermmm…Matematik ni susah sangat la cikgu.
Cikgu: Dah tu, kenapa kamu buat macam tu pulak..?
Murid: Senang sikit nak masuk cikgu…
Cikgu: Apa maksud kamu..??? Cikgu tak faham..
Murid: Camni cikgu…semalam saya terbangun dari tidur sebab nak pergi kencing, saya lalu kat bilik parent saya.. saya terdengar suara mak saya time lalu tu..
Cikgu: Mak awak cakap apa..???
Murid: Mak cakap…“Abang Kalo Susah Nak Masuk, Sapulah Sikit Air Liur Kat Kepala Tu…” Haa tu sebab saya sapu air liur kat kepala saya cikgu.

Kesimpulannya para suami isteri perlulah berwaspada mungkin kita nampak ini sebagai gurauan namun sebenarnya ia sangat penting kerana anda adalah guru dirumah, segala perbuatan anda akan dilihat dan ditiru anak-anak.




0 comments:

Post a Comment